lördag 9 maj 2009

9 maj Trött så det gnager

Slötittar på "Så ska det låta". Noll imponerad av jazzsångerskan Rigmor Gustavsson och hennes sjungande syrra. Tunna, ointressanta röster. De kanske är goda tolkare av jazz. Gillar inte jazz särskilt, för övrigt.

Laddad för powerwalk, riktigt längtade ut, höll på kvävas av väggarna. Skorna har gått sönder och jag har fått skavsår av traset bakihälen.

Traskar rakt in nåt sorts läjligt demonstrationståg på trottoaren på Sveavägen. Moderat-ungdomar skrålar "Länge leve alliansen". Jag bet mig i läppen.

Köpte nya dojjor på stadium. Så härligt att bara kunna gå iväg och handla det man behöver. Inte behöva VÄNTA till nån löning eller nåt sånt.

Pendlade mellan att bli irriterad på folk som gick rakt på mig (nog syns jag väl?!) och njuta av att vara mitt i alltet. Hörde Hare Krishna rassla utanför Åhléns och kände 80-talet slå emot mig. Eller var det för att jag såg Lottie häromdagen?
Måste ringa Christina. Måste ringa massor med folk. Ligger efter så det skriker.
Vem ringer mig? Om man ska hårddra det. Jag är nog selektiv i mitt minne. Mini-A?

Inga kommentarer: