torsdag 21 maj 2009

21 maj Christian aviation

Mitt första pass i styrketräningslokalen på egen hand gick bra. En apparat är lite småäcklig. Man ska hänga framåtböjd över en kant och lyfta ryggen. Känns som att man ska falla ner. Jag kommer nog över det.
Somnade bland kuddarna med Rödluvan innan montering av Billy.
Linnea kom med bubbel och vi lyssnade på Schlagerradion via nätet och spelade Schlagerspelet.
Träningsvärk imorgon?
Såg en jättegullig film till frukost: "Tingeling". Älskar tecknadfilm när man visar olika kontruktioner i låtsasvärlden. Det är så fiffigt och mysigt. En enorm kontrast till till exempel katastroffilmer. Eller varför inte nyaste Lars von Trier. Verkar extremt obehaglig. Han menar att människan och naturen är ond.
Undrar om det gagnar en att tro så även om det skulle vara så. Jag antar att vi blir lyckligare till vardags om vi tror på Tingelingvärlden före von Triers.
Cynism kan döda lusten till att leva.
Och den typen av cynism bör jag leva utan. För min överlevnadsskull.
Idag är det röd dag. Jag ska träna (tror jag), gå en promenad och börja pyssla med min nya hylla samt ägna lite tid åt vinden. Har fått nyckeln till min nya vindsföråd. Tänk vilken ordning det skall bli!

Inga kommentarer: