onsdag 6 maj 2009

En dag som denna

En kille i tolv årsåldern sitter på trottoarkanten vid en busshållplats. Bussen kommer, chauffören tutar på grabben att han ska flytta sig, enbart för att inte köra på honom när bussen ska till och åka iväg.
Grabben flyttar på sig men när jag snabbt slänger en blick på ungen, tittar han på chauffören och mumlar tyst för sig själv: "Fuck you", adresserat till busschauffören.
Ovan att vuxenvärlden sätter gränser. Ungen väljer att tolka det som "sitt inte här och häng". Chauffören å sin sida vill inte köra på honom.
Har vi nåt den nivån att vi inte kan hantera att bli tillsagda när vi gör nåt fel?


Himlen är överdragen, det är mörkt. Regn på gång? Skulle aldrig ha släpad upp duffeln på vinden. Jag kanske förlorar mitt vad.

Har precis varit på Grand och rekat omgivningarna. Har hittat flera potentiella fotohörnor till imorgon. Men kan någon ringa mig och ge mig en exakt tid - mellan 12-17, lite mer exakt?
Need to know.

En kvinna i huset säljer möbler. En fantastiskt fin grönturkost två sitsig-soffa och JAG HAR INGEN PLATS.
Ibland suger livet.

Inga kommentarer: