tisdag 5 maj 2009

Semesterstress och trevligt arbete

Sommaren står inför dörren. Semesterstressen gör sig påmind. En god vän ska ut och kuska i Europa med bil i två månader med sambo. Under resans jobb ska han skriva reportage.
Det låter nice. Självförsörning.
Själv vet jag varken ut eller in.
Boden typ. Varberg och Gotland. Norge. Samma som förra året. Så patetiskt. Eller? Det kanske är OK. Man kan ju vara hemma också. Ännu mera patetiskt. Jag vill inte att nåt ska kosta heller. DET är patetiskt och en ren omöjlighet.

Och jag får byta förråden. Nu ska det bli superduper ordning.

Mötena jag tog mig tid att genomföra några veckor tillbaka ger utdelning. På torsdag blir det ett till omslag för en tidning. Lite nervo. Måste reka imorgon efter lakritsen. Och är återigen på banan när det gäller en annan tidning, uppdrag i början av juni.
Nåväl. Ett gig gör ingen sommar. Vi får se vad som händer.
Och nu ska jag iväg och plåta för ytterligare en annan tidning.
Skryt?
Ingen annan lyfter ju fram mig så jag får ju göra det också!

Inga kommentarer: