fredag 1 maj 2009

Jakten på kolhydraterna

Det är inte helt lätt att strypa tillförseln av kolhydrater. Antingen kör du totalfakiren. Inga alls. eller så gör du minivarianten och det kan på ett sätt vara svårare för du ska du navigera och åka slalom mellan dikena.
För att räkna ut kolhydraterna, kan du kolla in den här databasen. Du väljer vad du vill kolla ex mejerivaror, bestämmer att de ska lista efter kolhydrater och vips så står de i rätt ordning. Att två små sketna champinjoner väger 62 g och därmed ger 1,8 g kolhydrater (om jag har räknat rätt) får mig att uteslutna champisar. De är ju rätt trista. De tillför ju inget direkt. Men tär på kolhydratskontot.
Vitkål är ju heller ingen höjdare, på kontot alltså. Det ger en god smak och balans på annars det så salta och stabbiga som man äter.
Vi får se.
Jag vet vad ni tänker, spänn av. Det gör jag sen. Nu har jag ett projekt och jag vill gärna ro det i hamn, så sucka gärna men helst inte när jag hör.
http://www.markazits.com/diet/kolh_tab_main.php

Inga kommentarer: