torsdag 30 april 2009

Sköna maj välkommen

Snart är april till ända. Nån gång i mitten av februari undrar man om vintern någonsin ska ta slut. Jag har satsat pengar tydligen på att snön inte ska komma tillbaka. Min svåger tror motsatsen. Vi glömde sätta ett datum... Jag ser framemot hundringen. Om man säger så.
På tal om tid: sen går det utför och är man inte förberedd står man på midsommarafton och är ensammast i världen.
Jag minns en midsommar när syrran & c: o hade dragit upp till Boden, jag hade begravt mig i ett gäng illa skrivna men spännande äventyrsromaner. Sent på midsommarafton kurrade det olidligt i magen (innan LCHF) och jag var tvungen att köpa korv och mos på 7 eleven för alla andra affärer var stängda. Sveavägen låg helt öde. Stod mitt i gatan, det småduggade och jag tänkte: hu, det är som Wales en söndag.
Kände mig som den ungkarl jag försökte förtränga.
Köpte korv och mos och begav mig snabbt tillbaka till tidsresor i Skottland.
På tal om tid.
Att resa i tid går inte men kommer det en dag då vi verkligen gör det och sedan tappar fascinationen för detsamma?
Imorgon är det första maj. De slitna kavajerna ser annorlunda ut 2009. Likförbannat slitna. Och varför ska Wanja prata, vad är det man inte har förstått efter den senaste tiden debatt? Hel & ren var det visst. Ibland är det bara att gilla läget och steppa lite åt sidan. Som att sätta på sig en advokatdräkt om kodnyckeln säger så.
Fast å andra sidan: fantiserade jag i dag att jag hamnade i en situation där jag skulle plåta låt oss säga Carl-Philip. Jag skulle genast säga: Är det OK att jag säger DU annars blir det en sån konstig situation och stämning.
Jag tror han skulle säga ja och jag skulle vara körd som fotograf. Men som stolt icke-rojalist så bjuder jag på det!
Glad valborg på er allihopa! Och grattis Kungen.

Inga kommentarer: