tisdag 14 april 2009

Klar med traumarummet på KS. Hatar blixtreflektioner i fönster. Fanns inget alternativ än att klona.
Har masserat Rödluvan till belåtenhet, pälsen är jättefin. Men hon vill leka. Så fort jag tar upp "Snöret-på-pinnen" gömmer hon sig under stolen. Jaha liksom vad betyder det?
Som livet är självt antagligen. Man vill vara med, ha uppmärksamhet men det kostar lite.
Jag traskade iväg till Lidl. Blomkålen har gått ner kraftigt i pris. Billigast är vitkål. Och tung. Släpade hem både mig och maten.
Vattenbrist. Glömmer att dricka emellanåt. Inte bra.
Man skjuter upp saker. Jag är bra på att skjuta upp saker. Ibland handlar det om ställtid, den där funderartiden. Då man grunnar på HUR man ska ta sig an ett problem. Det gäller bara att veta när man har tänkt klart.
Just nu funderar jag på hur jag ska uppdatera min arbetsportfolio. Den är nämligen ledsamt eftersatt och jag behöver ge mig ut igen. Ska jag bara fylla på, rycka några blad från tidigare eller ska jag möblera om helt?
Vill göra det senare. Som att göra om sin hemsida. Men anar att jag vill det delvis för att jag inte vill boka möten... Vill gömma mig ett tag till. Så komplicerad man är.
Jag måste fundera lite till.
Under tiden ska jag laga mat.
Men vad?

Inga kommentarer: