måndag 27 april 2009

Lakritsfestival

Man kan beställa glasögon via nätet. Jag som har mitt personliga tjorv runt mina ögon, är glad över detta då jag annars hade blivit ruinerad. Favoptic har också en mottagning inne i stan där man kan bland annat kan få sina glasögon justerade.
Jag var där idag och fick lite goda råd på vägen.
En snabb titt på mig och kvinnan säger "jag ser att du är starropererad". Hon såg blänket i ögat.
Dessutom har jag äntligen köpt en digital hushållsvåg. Sprang hem och började väga den lilla tomaten jag sparade när jag gav bort grönsakerna i lördags. Den ska Rödluvan få. Den vägde 80 g. 100 g tomater är 3,72 g kolhydrater. Eftersom fakir-dieten är 4 g kolhydrater/dag så kan ni ju räkna ut själva. Bara på mjölken i kaffet slår jag i taket i direkt.
Därför kallar jag min variant för minifakiren. Bara så att ni vet. Om ni undrar. Om ni vill hänga på.
För övrigt vill jag varna alla för en embarmeligt dålig film. "Marley and me" suger.
Nu ska jag köpa två flak med ägg och steka Skaldemans bantarbiffar. Misse gav mig receptet.
Into ketos.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska ha vispgrädde i kaffet! 3 gr kolhydrater på 1 dl. Ta ca 1 msk i kaffet och 3 msk vatten, vips så har du "mjölk"!! *

Anonym sa...

Vad bra. Gillar inte ren grädde i kaffet det blir så kvalmigt.