söndag 12 april 2009

Hoppsan, här har dagarna gått utan inlägg i vardagsdebatten. Det är söndag och golven torkar efter städning. Funderar på en kopp kaffe under tiden. Sen ska jag ut på promenad; släntra eller power vet jag ej men med sällskap brukar det oftast bli släntra. Man pratar och det är inte lätt att hålla uppe tempot samtidigt. Inte för mig i alla fall.

Igår var det Påskmiddag i Älta. Det var så mycket gott på bordet och kalvsteken var så j-vla god rent ut sagt. Åt inte en pinal resten av dagen/kvällen. Proppmätt. Gick genom skogen (börjar bli van) som Rödluvan och letade Skarpnäck. Ingen varg. Hittade fram.
Men vad hände i fredags? Hade för mig att jag skrev - jaha, det låg som utkast.
Har ni tänkt på i filmer när polisen frågar den misstänkte vad han/hon gjorde den och den dagen? Hur de alltid vet alldeles exakt. Jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde för en timme sedan. Almanackan är därför viktig för mig. Bloggen har samma funktion.

Inga kommentarer: