tisdag 28 april 2009

Bortsprungen katt hemma igen

Man önskar man kunde sätta en liten videokamera runt halsen på sin katt. Filmningen skulle inte vara igång när katten sover. När Gribo hade den dåliga smaken att springa bort i Varberg för drygt två år sedan, då önskade jag mig en sån kamera. I hans fall borde radar ha varit det bästa. Kameran var mer aktuell på Jum-Jums tid. Hon vandrade vidan om väst, särskilt i Vittjärv. Jag hade velat ta del av hennes turfs.
Men det var då det.
Sune är nu på plats. Var han har varit vette fåglarna. Men han är tillbaka och kramas hårt av sin matte medans jag skriver. Han har kommit hem med en svullen hals. Vad har han varit med om, det lilla skrället?
Vi hann göra efterlysningslappar och jag trodde det skulle dröja längre tid än två år innan jag satt vid indesign och formgav sånt.
Mindre kul om man säger så.
Imorgon funderar jag på vinden, lakritsbilder (ja, jag gjorde dem inte idag), powerwalk och symöte hos Seamaire. Men jag har absolut inget bärbart att pyssla med. Måste hitta på nåt.
Det är ju trevligt att man blir inbjuden i alla fall.
Idag har jag blivit inbjuden att åka till Vadstena och titta på teater i sommar. Min granne är en gammal skådis och ska vara där och spela hela sommaren.
Jag tror jag åker dit. Låter som en bra idé.

Inga kommentarer: