söndag 19 april 2009

Van TV och filmtittare vet hur man ska räkna ut vem som är mördaren. Titta runt i perferin: vaktmästaren, receptionisten, mjölkbudet. Nån som är med men bara ute i kanten. Tittade på Brottet och straffet. Tidigt i del ett (av två) sa jag högt för mig själv: det är han! Och mycket riktigt.
Det är lite trist det här. Vill bli överraskad.
Faktum var att det var lite väl konstruerat. Om man säger så.
Var på fest igår. Det blev lite för mycket kolhydrater. Men vi skrattade så att vi nog brände en del. Hoppas...
Sen undrar jag hur man kan bli så överkört trött bara av att sitta på häcken en hel helg och måla tavlor. Om vi uttrycker oss milt: jag ska ägna mitt åt att fotografera. Måla är svårt. Svårare än vad man tror. Och tåladmodsprövande.
Den stora överraskningen var att huset mesta tonåring ville vara med.
Han vann.
För det var en tävling.
Det var mysigt med grus, glitter och akrylfärg.

Inga kommentarer: