onsdag 15 april 2009

Ska på sushi-lunch idag med Camilla. Har inte ätit sushi sen augusti förra året ellernåtsånt. Det här innebär ris.
Jag har varit lite fuskig den senaste tiden. Har varit lite mentalt less och när man träffar folk och blir bjuden på saker & ting, då är det lite svårt, rent socialt. Inte så att någon har tvingat mig eller att jag har varit så sugen så jag har klättrat på väggarna. Är man ute på lokal, jag då är LCHF-livet lite svårare.
Försöker vara mätt när jag träffar folk. Det är enklast så. En slät kopp kaffe eller latte på sin höjd. Brukar funka.
Men jag är skyldig Camilla en lunch och det var ett tag sedan. Kan ju inte sitta där och glo på henne när hon äter.
Vi ska gå på stans bästa sushi. Har varit där en gång tillsammans med Seamaire och det var en smakupplevelse.
Annars träder vi in i glass-säsongen vilket jag bävar för. Jag älskar glass, det är kallt, uppfriskande och fräscht. Vad ska jag göra?
Ok, det har gått lite knaggligt på den här fronten (det är tysken i mig som talar nu - är ganska duktig overall). Men jag promenerar en timme varje dag. För det mesta blir det powerwalk i Haga men ibland har det blivit mer strolling med kompis. Kompenseringen har då varit att vi har promenerat två timmar istället för en.
Sedan den 18 mars, skriver jag upp i min arbetskalander vad jag gör på dagarna, vilket även innefattar promenaderna. Måste hålla koll tydligen. Det funkar bra.
Hur går det för er? Tappa inte gajsten. Man måste bara fokusera på en dag i taget. Och det gäller inte bara sånt här som hälsa & kost. Det verkar gälla på hela banan. Eller som nån sa: "Dying is easy, living is hard."
Jag vet inte det.

Inga kommentarer: