tisdag 21 april 2009

Mer om vinden. Min plan sedan långt tillbaka var att städa på vinden nu i vår. Slänga och städa för att förbereda plats. Göra det mer lätttillgängligt så jag skulle använda vinden mer frekvent, än bara ett förvarningsutrymme man sällan besöker. Men så kommer det här. Att behöva banta utrymmet inte för att få mer plats utan behöva bli av med det.
På tunnelbanan tidigare ikväll slog det mig plötsligt: det står grejer i mina förråd som inte är mina. Bland annat Maria i Argentina har prylar som måste väck. Så nu måste jag helt enkelt jaga rätt på folk. Det står till och med saker som ägs av SCA, medeltidföreningen. En kartong värdelösa fotoalbum. Någon som vill ha? Jag kanske ska annonsera på blocket. Det kanske ligger en massa saker uppe på vinden som är värt pengar nån dag. Skulle inte tro det.

Inga kommentarer: