onsdag 15 april 2009

En ny portfolio?

En titt i min arbetsportfolio ger vid handen att det är dags att städa även där. I den takt arbeten har rullat in har jag printat ut bilder och satt in i pärmen. Med andra ord - inte så snygg ordning. De senaste dagarna har jag funderat på vad jag ska göra: fortsätta möla in buller i oordning eller göra om hela systemet?
Lutar åt det senare.
Det fanns en tid, ett bra tag sedan, då det var viktigt att visa upp det mesta, delvis för att fylla ut pärmen. Jag hade valt en enklare portfolio med extra många sidor. Men så ramlade jobben in och jag var tvungen möblera om, rycka ut några jobb för att rymmas andra.
Och nu står jag vid ett vägskäl. Arbetsportfolion måste uppdateras, precis som det var med hemsidan. Frågan är om allt ska ut och man börjar om och gör allt snyggare, tajtare och mer proffessionellt. Köper en ny, snyggare pärm också?
Jag har sagt det där med ställtid och tendensen att smita från fritt arbete. Det är bara så otroligt tungt att börja strukturera och printa ut en helt ny portfolio.
Särskilt tungt är det när vårsolen lyser därute.

Inga kommentarer: