måndag 13 augusti 2007

Svart spets och knallröda accenter

Idag har jag varit på stan och shoppat med min syster. Vi har också ätit buffé på Sahara. Jag tycker det är gott och jag åt alldeles för mycket. Jag tror syrran tyckte det var OK men inget mer. Det blir hon i och för sig sällan när det gäller mat. Lite picky, kan man säga. Det är ingen fara med det. Man är van. Nu har hon i alla fall prövat det.

Fukten fortsätter och jag blir alldeles matt av det hela. När jag kom hem sov jag återigen två timmar! Vad är det med mig? Orkar ingenting.
Lyckades kravla mig upp till Lidl innan kvällspasset.
Imorgon ska jag på utflykt med Helena och då måste man ha mat/fika med sig.
Vi ska åka buss till Ingarö och bada i havet!
Det är flera år sedan vi var där - 2002 eller 2003. Då åkte vi ett helt gäng med Annikas minibuss. Det var ungar och hovar vill jag minnas och jag glömde min Holgakamera hemma och missade vad jag vill kalla århundradets holgabild.
Tyvärr kommer jag aldrig att få den som jag såg det då: Fyra ungar med hov, bland gigantisk vass i motljus... Ojojojojojojoj!
Jag har inte glömt det.
Det var så mycket barndom men också filmiskt, amerikanskt technicolor.
Jajaja.

Temat för shoppingen var svart.
Det finns en mycket bra och billig inrednings/presentaffär på Gamla Brogatan som heter In & Finn. Billigt, billigt.
Bland annat har de tylltyg i svart, färdiga längder på 3 meter (1,5 m bredd) som man kan göra roliga saker med. Pris: 39:-
Jättefina lyktor med svart spets på:19 kr eller 15 kr, beroende på vilken sort.
Om ni går på Drottninggatan, mot Tegnérlunden till finns en annan affär med helt annat stuk som heter Årstiden. Dö inte när ni går in - jag hyperventilerar jämt och är redo att döda för mer utrymme så i alla fall ett rum kan gå i den här stilen. Tänker inte säga vilken - gå dit och kolla.
Inredning börjar bli detta decenniums porr.

Inga kommentarer: