måndag 27 augusti 2007

Cashflow, stroke och funny cats

Varje månad samma sak. Hatar att betala räkningar. Hatar när pengar lämnar min plånbok. Kan aldrig komma överens med det. Men nu är det som det är. Pengar in, pengar ut.
Fast det är alltid samma sak varje år - den här månaden är extra dyr. Fast nu ska här satsas. På mig. Vem annars?
Skulle söka upp InkaTours idag men de finns inte längre. Väntar in Marja-besked sen så bokar vi sen.
Mitt första steg på resan är att köpa accessoarer - resebok om landet dit jag ska. Redan klickat via adlibris.

Googlade igår på +blogg +sca och hamnade på sca:iters bloggsidor plus lite annat. Att jag aldrig tidigare har tänkt på att söka. Begränsad hjärna.
Tråkigt nog hittade jag info om en kille i föreningen som har nyligen drabbades av en stroke och avlidit - endast 39 år gammal! Helt otroligt! Det måste ha handlat om hans leverne ändå. Han var inte pinnsmal om man säger så men ändå - 39 år...

Busade med Rödluvan och letade howling cats på youtube. Jisses vad det blev action på henne. Hon for runt datorn i vild förtvivlan och undrade var katterna hade gömt sig. Jättekul.
Spana in "the friendly cat" http://www.youtube.com/watch?v=CsPaVEgdRsg&mode=related&search=
Plus: Har du tråkigt liv - skaffa pälsdjur.
Minus: Gillar du att städa - skaffa pälsdjur.

Inga kommentarer: