onsdag 22 augusti 2007

Get off my property!

Man lovade sol idag. Moln går också bra.
Störtdök över bildbyråjobb imorse. Pratade med moster i Norge, legenden Tante Ruth.
Lyssnar på E-type och tuggar i mig äpplet lika fort.
Jonagold är också bra.
Kartonger uppe på vind! Äntligen. Kanske jag ska städa nu?
Diskuterar kommande fotojobb med teatern. Skönt att nån vill ha mig. Halkade precis under George (Seinfeld) i looserpoäng.
Nån ringer och erbjuder mig en proffshemsida för en spänn. Vet ni vad jag sa? What´s the catch? Ska ni göra allt det för en spänn?!
Nej, så var det ju inte givetvis. Abonnemanget kostar 590 kr/mån ex moms. Och man knyter upp sig på ett 12 månaders-abonnemang. Sen får man ta med sig sin sida och gå. Alltså: det kostar inte en spänn det kostar 590x12=7080 kr ex moms i slutändan!
Vet du, sa jag till tjejen. Jag har en fungernade hemsida. Jag kan göra annat för 590 kr ex moms.
Det är säkert en bra deal för den som behöver det. Men va fan! Visst är det lätt att trilla dit - om man inte kan alla motfrågor. För någon fullständig information är det aldrig ta om. Som vanligt då.

Inga kommentarer: