tisdag 28 augusti 2007

Friskis, kyla och post från Norge

Det är svinkallt. Långbrallor, huvtröja och fleecesockar. Sov med öppet fönster i natt. Ingen fläckt och inga ben utanför täcket. Det var på håret att jag frös. Vad har hänt? Varför detta? Jag hann inte bada klart. Var det sista badet - det i lördags? Många frågor, få svar.
Rödluvan fick frispel vid sextiden imorse och körde race med leksaker jag inte hade plockat ihop. Hon är för söt. Ren och skär kärlek och kommunikation.
Hon verkar ha lagt på sig lite, hon är väl inte med kattungar. Det funkar inte i min planering!
Brev från tante i Norge. Hon är iväg på resa fast hon inte är kry. Hm.
Photostory-programmet har kommit och jag ska hämta ut det senare i eftermiddag. Då vet jag vad jag ska pyssla med imorgon.
Är velig om jag ska hälsa på Krister eller inte. Hade velat bada (denna jävla aktivitet) i havet detta år men det verkar luta åt fel håll.
Bada för mig är inte enbart att svalka av sig eller för att det är roligt. Det är det ultimata sättet att bevista en plats.
A summerday is wasted unless you go for a swim.
Det är bara så i min värld vilket försätter varma dagar i ett dilemma: bada eller dö en smula.
Så - tittar på klockan, det börjar närma sig F & S-tid. Är lite nervo för jag är mycket otränad skall gudarna veta.
Ikväll är det bokreleasefest hos Eva N och det är jag också nervös inför. Nervös - lite obekväm. Hur ska man bete sig och en massa folk som jag inte har sett på LÄNGE kommer att vara där och vad ska JAG SÄGA?!
Åsså alla dessa frågor och så måste man ha käcka svar... etc.
Äh - det blir nog bra.

Inga kommentarer: