tisdag 14 augusti 2007

En suverän dag i Erstavik

Har precis tittat färdigt på en skräckis från 1981. Den har inte åldrats med värdighet, om vi säger så. "Dead and buried". Helena fick nog och vill inte titta vidare på "The reaping" så nu klämmer hon en Wallace and Gromit" istället. Och jag väntar på att glassen ska tina en aning. Föredrar gräddglass egentligen men tycker att det kan bli lite kvalmigt så jag har inget emot "vattnigare" glass. Ensam i Sverige?

På axlarna svider det sedan dagens utflykt till Erstavik. Polens flagga.
Tog saltsjöbanan till Erstavik (stationens namn) och gick genom skogen; en backig och kurvig stig. Förra året cyklade vi från Älta till badet genom skogen men från andra hållet.
Nu åker vi kollektivt.
Vi hoppade runt på klippor och busade i vattnet. Fikade och plåtade Holga-bilder.
Var ska jag lämna in dem nu när Kameradoktorna har kånkat? Team? Har jag kvar mitt konto där månntro?

Erstavik är fantastiskt tycker jag. Stockholm är full av såna stället. Många känner man inte ens till.
För den som vet om nåt lämpligt badställe i Östertälje-Södertälje, tala om det för mig. Har en kompis som är på jakt efter en badstrand/klippor som inte skrikande barnfamiljer känner till.
Ersättning utlovas.

Inga kommentarer: