söndag 12 augusti 2007

"Det var lördag igen och där satt jag och deppa´ jag tyckte alltid var så meningslöst..."

Ett känt citat:
"I want to ask you a bunch of questions and I want them answered immediately. Who is your daddy and what does he do".
- Jag förstår inte det där, säger Helena och trampar vatten.
- Det är ett Arnold-citat", svarar jag och trampar vatten.
Vi badar.
Hon tittar sig runt omkring.
"Vilken jävla Arnold?"
http://www.ebaumsworld.com/audio/play/1284/

Jättebuffé/knytis på Kullen hos Family Two - och jag ska jobba.
Rosévin, ezme och proteiner. Gott!
Syrran pratar otippat om Rosa bussarna och framtida resor, Magnus lär sig elgitarr och igenkännbara riff via Internet. Bastian stryker sig under bordet, känner pälsen mot mina ben.

På tunnelbanan långt senare. Funderar på varför tjejer i allmänhet har så lite kläder på sig. En tjej som sitter i "båset" diagonal från mig har så kort kjol att från den vinkeln jag sitter kan man kika rakt in under kjolen.
Okej. Det här är inte min favoritsysselsättning att glo under kjolen på folk men jag insåg att kan jag se, kan andra också det.
Riktiga perversa typer.

Hemma på min gata, ute på Sveavägen var det proppat med folk och 50-tals bilar. Ja just det. Den årliga biluppvisarkvällen är just ikväll. Eller i går, lördag.
På trottoaren raglade en kille i svart skinnväst. Klart ofräsch - på alla sätt och vis.
Nu imorse vid tio tiden var gatan tom men spår efter gårkvällens sopor var kvar.
Nu mitt på dagen vid tolv var allt borta men sopkorgarna är som vanligt överfulla.
Det är väl ett annat bolag som tömmer sånt.
Entreprenad - avskyr ordet - eller konsekvensen av ordet. Det blir gärna så när komunen lägger ut viktiga poster på entreprenad som snöskottning - det är att be om problemas. Och de kommer.

Klickar på Arnoldcitat, skrattar, dricker kaffe och mumsar i mig en lunchmacka innan nästa arbetspass.
Vad gör du?

Inga kommentarer: