lördag 25 augusti 2007

Morgontankar och kvällstankar

Det skulle vara sol idag. Det är moln. Det är ännu tidigt på dagen så. Men för att vara förberedd: badväskan är packad och klar.
Rödluvan har parkerat ned sig mellan mig och tangentbord. Katter älskar den platsen verkar det som.
Lite senare: nu kikar solen fram, väskan är packad och jag hoppas jag får någon med mig annars...
Laddar mp3 med musik. Slut 120-film så Holgan får stanna hemma. Måste handlar lite. Oframkallade rullar i kylen. Har börjat bli snål efter den digitala revolutionen. Ska se över det.
Somliga jobbar idag, jag tycker synd om dem.

Eftermiddag. Jag badade fast jag frös. Det blåste men var sol. Men i vattnet var det skönt, mätte 20,5 grader. Jag åt min pastasallad - gillar inte pastasallad, slut med det - och drack mitt kaffe. Badsällskap men alla hade bråttom. Gäster kommer på besök.
Låg och funderade på Argentina, resor, bilder.
Tittar mig i spegeln nu när jag är hemma: hur kunde jag bli solbränd när jag satt nästan i skuggan hela tiden?

Syrrans grannar har rastat i vikt. Man känner knappt igen dem. Vilken är metoden vill man fråga. Men det gör man inte.
Brorsan har köpt ny bil. Är du nöjd, frågar jag via telefon.
"Än så länge".
Fantastiskt bra han känner sig själv, den där mannen. På vissa fronter - ja.
Det är fascinerande att man både kan känna sig själv och veta exakt men också att inte ha en aaaaaning om sina skitjobbiga egenheter.
How come?
Skulle du vara kompis med dig själv - om du träffade en sån som du?
Vi skulle ha roligt - ett tag. Sen skulle jag ledsna men jag vet inte på just vad.
Frågan är väl om jag egentligen orkar veta.
Noterar att hatobjekt numero uno ger ut en ny, förmodligen skitdåligt skriven deckare. Kan hon sansa sig och framför allt sluta visa sig på omslaget? Det är töntigt!
Jag pratar om Liza fucking Marklund.

Inga kommentarer: