tisdag 7 augusti 2007

En sommardag utan bad är värdelös!

Igår kväll drog Ricki förbi och hämtade mig för ett kvällsbad.
"Nu ska vi åka till Pölen!"
Det är ju knappast Mälaren han pratar om, tänkte jag.
Det blev en biltur till Ekerö och en hemlig badplats. Det jag kan säga är att "pölen" ligger en hundra meter från Mälaren och är ett fyllt typ kalkbrott.
Fantastiskt varmt. 25-26 grader skulle jag tippa.
Förutom en till "pöl" vars namn jag har glömt, åkte vi vidare till ett stenbrott i Stenhamra. (Obs! inte mina bilder)
Det är här man har spelat in bland annat Bröderna Lejonhjärta, Ronja rövardotter, Pippi på rymmen, Sökarna med flera.
Man kan till och med fiska här. De har planterat in regnbåge.
Häftigt!
Idag har jag besökt Älta och Sandasjön. Star(r) surrar om en ande i vattnet så jag antar att det är honom/henne jag har träffat på.
Det var så skönt att bada.
För oss som för statistik kan jag meddela att temperaturen ligger på 22 grader just denna dag.
På bussen lyckades jag sätta mig bredvid en mycket blond tjej med en liten chihuahua-liknande vovve i knät. Den rara flickan visade sig vara från Boden. Av alla ställen.
Men ingen jag kände till.
Jag var mest fascinerad över hennes silikonläppar. Jag har nämligen aldrig sätt ett par på nära håll.
Jag är glad över mitt synfel. Det jag såg och uppfattade var groteskt, tyvärr. Synd på en sådan rar ärta i övrigt.
Flickan Från Boden (nu hemmahörande i stan) berättade lite om hunden. Rasen är från Tjeckien och direktimporterad. (Vilket smärre bök för en vovve).
I alla fall. Hon berättade om en träff som hon hade varit på för andra vadnuhundenheter-ägare. Men väl där blev hon chockad.
Hundarna var aggressiva, ouppfostrade, någon kissade i väskan och en annan på hennes ben! Ingen bad om ursäkt.
Hon sprang chockad därifrån.
Det här är också en ras som behöver mycket motion tydligen men det har många ägare missat. Så de bär omkring på sina små hundsmycken tills dess krabaterna har försvagade muskelmassor och inte kan gå!
Jag tar mig för pannan och vill skrika: Släpp en bomb - nu!

Inga kommentarer: