måndag 6 augusti 2007

Det är verkligen jättefint väder ute.
Slutade vänta och slängde mig ut i ärenden: stadium (skor) och Classe (dvd-skivor) då jag upptäckte hur matt jag var. Två ärenden och jag är golvad. Ville bara hem.
Köpte en café cooler på sjuelva och snabbade mig hem.
Jag borde ha grundat med vatten innan jag drog.
Alkisar och knarkare måste ju må extra dåligt då de antagligen slarvar med vätska (rätt sorts) också.
Men det var inte bara vätskebrist.
Jag kände mig tom och övergiven och orkeslös. Ville egentligen sitta i skuggan i mysig fåtölj eller flyta i vatten nånstans.
Alltid detta vatten. Så viktigt.
Jag är matt, in i märgen trött. Armarna väger ton. Känns som trögflytande sirap.
Vad har jag gjort? Juli tog musten ur mig.
Så klockan är halv två och jag sitter i min grotta igen.
Ska hämta min fläkt och hälla upp vatten och fortsätta med pridebilderna.
Håller på med ett slavgöra: bränner bilder och råfiler från hårddisken så jag får mer plats. Det skär lite i hjärtat att radera filer men vad ska man göra? Jag kan ju knappast köpa externa hårddiskar i all evighet?
Vi chansar.
Det är säkrare med vanliga, hederliga negativ men så opraktiskt på många andra sätt.
Det är liksom inte lika viktigt det som är jobb. Jobb är jobb som fyller buken med bröd. Så länge de endast är viktiga brödjobb, så blir min prioritering följande.
Jag ska erkänna att jag faktiskt håller på att drunkna i bilder: allt som ska sorteras, kommer ständigt nya och så alla gamla historiska saker jag har tagit rätt på från Huset.
Ojojojoj. Höll på glömma allt som jag fick med mig från Krister. Skannat visserligen men gissa dammkloning...

Fick just tag på Rikard och vi ska åka och bada efter hans jobb!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tjoho! En badkompis - med bil dessutom! Vänta nu - Ricki är lite seg... Det blir när det blir. Under tiden fortsätter jag att bränna nu när jag har fått upp farten.

På radion spelar de min favorit "Knock on wood". Hade hoppats på att få höra den i paraden i lördags. Fast det ska vara originalet! Inget nytt trams. Singeln från 1979 finns i tryggt förvar på min vind.
Vad ballt det hade varit om hon hade stått på ett flak med sin fantastiska Las Vegas-kostym tillsammans med Army of Lovers (skulle inte hända).
Jag dööör bara av tanken.

Inga kommentarer: