fredag 3 augusti 2007

Dusch, kalsonger och en kopp kaffe till

Intentionen för dagen är att ta hand om min gigantiska tvätthög men tvättmedlet är slut...
Tappade lusten totalt. Väntar ett dygn till. Duschade istället och redde ut trasslet till hår.
Klippte mig i Boden och känner mig inte längre som Hurley.
Framgång.
Har lyckats sätta upp två draperier av tre.
Också det framgång.
Hurra för gardinspiral. Vet ungdomar att sånt finns?
Ute verkar det vara pissväder så jag puttrar väl på härhemma. Ganska skönt det med.
Funderar på att måla om min byrå men det kommer inte att ske den närmsta tiden.
Egentligen vill jag dricka vin och skratta till Seinfeld.
Jag har ingen intention för dagen.
I luften finns MP och Claudio, i varsitt plan. Det tar jättelång tid att flyga till Argentina. Börjar bli bekväm.
Betraktade en jättekarta över Indien häromdagen. Jaipur, Dharamsala, Goa, Kovalam. Kathmandu. Tänkte att jag aldrig skulle våga idag. Tänkte tänk om jag blir sjuk. Tänkte aldrig den tanken när jag begav mig ut den gången. Blindtarmsinflamation och amöba var liksom inte på tapeten.
Man har blivit gammal.
Sannerligen. Behövs inget årtal för att befräfta det.
Annars hoppas jag att EvaN får sommarprata någon gång i framtiden. Maken till underhållande människa får man leta efter.
Storyteller. Jag önskade att jag var utrustad med samma talang tillsammans med de jag eventuellt besitter själv.
Vilket kap, säg!
Sista funderingen: varför lyckas man inte skriva brev i samma stil som blogg eller krönika?
Svar:

Inga kommentarer: