måndag 13 augusti 2007

Ökenhetta, arktiskyla och djungelfukt - vad väljer du?

Denna fukt...
Jag står snart inte ut. Den går genom väggarna och in under huden. Jag får nästan panik.
Hur klarade du Florida? Befogad fråga.
I Florida är man van detta konstanta väder och man har byggt efter det. Det är AC typ överallt: shoppingcentrum (malls), bio, bilar och hus. Och det var i sådana byggnader jag befann mig. Märkligt nog var man mycket inomhus kanske just på grund av fukten och vädret. Ingen torr värme med andra ord.
De värsta ställen jag kan tänka mig är öken, arktiskyla och djungelfukt.
I djungeln skulle jag få ren och skär panik. Inte en öppen ytan någonstans och denna fukt och äckliga djur.
Drömde i natt att nåt konstigt djur hade krypit in under min hud.
Usch!
Nu ska jag bege mig ut på stan och shoppa. Vi får se vad det slutar med.

Inga kommentarer: