söndag 26 augusti 2007

Imorgon börjar allvaret

Slö dag långtbortfrån stan, på en brygga utanför Järna eller nåt. Massor med moln men sol hela tiden. Märkligt hur solen åker slalom.
Braxarna slog i vattnet och salladen var jättegod och jag berättade när jag blev jagad av noshörningar i Nepal.

Inställt tåg på hemvägen och nu vet jag varför jag inte vill pendla.
Funderar på varför unga människor pratar så HÖGT. Är de bullerskadade?
På TV visar de Beck och pojkenivassen eller nåt. Sluta visa detta trams - NU!
Och vi har tyskar involverade i filmerna. Nån sorts samproduktion vilket gör att en av skådisarna är en tysk sådan. Han heter Hanns Zischler. Läppsynken på honom är visserligen något bättre än Pusilurkans (ellervadhonnuhette) på Pippis tid men det är otroligt dåligt gjort. Lyssna bara när Tyskens svenske röst pratar. Det ljudet är pålagt senare och låter mycket "närmare". Klart irri.
Låt tyskarna göra sina egan filmer och involvera inte dem i våra om inte läppsynken blir BÄTTRE!
Har precis börjat på en bok som verkar klart läs- och tänkvärd - "Vi åt aldrig lunch" av Lilian Ryd. Plötsligt tänker jag "aha" och det var ett tag sedan.
NÅGON BLOGGAR ENBART OM DICK HARRISON!
http://antikvetaren.wordpress.com/
Fast det var inte riktigt sant. Det var mest om arkeologi...

Inga kommentarer: