tisdag 7 augusti 2007

Allsång - my ass

På Aftonbladets hemsida snackas det om publikbortfall på Allsången. Men det ser knökfullt ut som vanligt.
Anledningen som uppges är svagt startfält. Jag måste säga att komma dragandes med Robert Broberg 2007 känns - gäsp helt enkelt.
OK, karln var kul på 80-talet och han har ju skrivit några sånger om vatten, båtar och Stockholm så det är ju klart att han ska vara med.
Inte ens Gustafsson var kul.
Åsså pompmösa Körberg. Urk.
Och Anders Lundins prator är ju så töntiga. Ridå! Och det ska vara final och allt. FINAL?! Obegripligt. Har Sveriges artistkår åkt till Bulgarien?
Nanne är ju pålitlig och kör ett poppuri av sina enda tre hits men snälla tjejen - ge upp hårförlängningen. Det är stenute!
Noterar att Johanna i kören är borta i kväll. Semester? Sjuk? Gett upp? Kul att höra körinslagen men på finalkvällen?
Allsången går fetbort på min agenda.

Såg i min hiss ett anslag att det ska vara en liten gårdsfest som styrelsen ska anordna. Funderar på att gå för att smöra mig till en tvåa men så såg jag att allsång skulle ingå som en programpunkt. Sjunger gärna men inte så här.
Hallå!
Jag sitter inte och gafflar gamla Taubevisor på min egen bakgård. Nån måtta får det vara! Dammsuger hellre trapphuset.

Helena levererade ny info idag. På Grönan har man tagit bort klassikern Pariserhjulet.
Vafalls på min ära! Helgerån. Sinnebilden av ett nöjesfält är radiobilar, pariserhjul, spökhuset, lustiga huset och bergodalbana. Siluetten är förstörd liksom. Och jag som planerade holgabilder på Grönan till veckan.
Skulle ha gjort det förra året.
Kids, skjut inte upp det ni kan bocka av igår.
Om en kvart börjar en deckare. Äntligen är smöret över.

Inga kommentarer: