onsdag 8 augusti 2007

Garbo, värme och Brenda

Ny ikon avhandlas i morgon-TV: Greta Garbo. Alltså - kan någon vara vänlig och berätta för mig hur det kommer sig att denna kvinna alltid hamnar på listor över världens främsta skådespelerskor?
Jag vill veta och lära, för jag kanske har missat nåt. Jag har missat massor med information i mitt liv så jag har säkert missat detta också!
Berätta.

Värmeböljan fortsätter främst i Norrbotten. Älvsby-borna slår sig för bröstet och kan återigen säga att de är varmast i Sverige. Brukar vara Älvsbyn och Må(l)illa i Småland.
Bör tilläggas att det är svinkallt i Älvsbyn på vintern.
När det gäller temperatur är allt en tävling. Därför är det viktigt med termometer i badvattnet. Man måste veta. Hela tiden. Jag måste veta.
Annars fortsätter jag med mitt pyssel, bränna dvd-skivor och städa i dator.
Har bäddat rent i sängen, så man har nåt att se framemot.
Avslutade säsong tre av Seinfeld igår.
Beroende.
Borde klicka vidare i min resekoll men det verkar så tjorvigt minst sagt. Annat var det på min tid när man såg en annons i DN och RINGDE. Man kanske ska testa det istället.
Internet har tjorvat till det också.

Det blev ingen deckare igår, den hade utgått. Istället visade de en förskräckligt dålig katastroffilm med Shannen Doherty (Brenda från Bevvan) i en biroll. Men tackochhallå!
Jag stirrade tomt på TV-rutan tills dess telefonen ringde, totalt oförmögen att göra något vettigare av min tid.
Badet i Sandan sög musten ur mig.
Vi ska se om jag lyckas åstadkomma något idag som går till historien.

Några timmar senare stiger jag ur duschen och tänker: lämnade jag kranen på i köket? Det spöregnar ute och jag är väl den enda i Stockholm som välkomnar lite mysväder. Precis vad jag ville ha idag.
En stund senare är det över. Tänkte jag skulle vara lite nyttig idag. Börja mitt nyttiga liv.
Häromdagen köpte jag nya "walking"-skor som det heter. Idag tänkte jag inviga dem.
Har precis kommit hem från min första tur. Kanske var det fel dag att börja på.
Ute såg det halvmulet ut och efter skyfallet tidigare idag tänkte jag att det kanske var lite "kyligt".
Stiger ut på trottoaren och möts av Florida-fukt. Shit! Jag kanske ska stanna hemma... Bortförklaringar.
Så jag började traska en runda vid Hagas utkant.
Vilken felbedömning. Det var verkligen FUKTIGT och VARMT. Dessutom: skoskav.
Den sista biten bet jag ihop och trippade fram längs Roslagsgatan.
Dusch nr 2. Får göra mina ärenden sedan.
Men jag känner mig NYTTIG. Det är huvudsaken.

Inga kommentarer: