söndag 27 juli 2008

Tänk så duktig jag är!

Jag är en väldigt snäll syster. Jag undrar hur många som har förstått det...
Idag har jag städat min brors hus. Det vill säga: alla allmänna utrymmen som kök, toa, hall, vardagsrum och övervåningen. De tre sovrummen har jag låtit bli.
Sen har jag tvättat fyra tvättar, vikt en massa samt lagat mat till oss båda.
Dessutom har jag hunnit med att cykla och vara på stranden.
Jag känner mig lite mör nu. Är det värmen? Dricker jag för lite? Eller härjar jag för mycket?
Det blev en lång dag igår. När jag steg in hemma hos Krister var det så fruktansvärt varmt i huset. Tur som är, har han en turbofläkt som jag får ha. Men inte ens den räcker...
Jag låg som en drottning på jättemjuk madrass men huvudet var fullt av så mycket (uttråkad i vanliga fall) att jag inte sov så mycket. Tror jag.
Rödluvan går omkring och hittar massor med roliga platser att spana in. Hon gillar mest övervåningen verkar det som och trappen. Precis som lilla Gribo. Vilken katt skulle inte gilla att ligga högt uppe på trappsteg och spana och hålla reda på var alla är.
Och nu - klockan är halv åtta. Solen fortsätter att gassa och jag funderar på att vara tyskt effektiv och ta med mig all sköns teknik till stranden och filma/fota lite. Fast jag är übertrött...
Va fan. Jag drar en repa. Vila kan jag göra sen.
Cheers!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är en snäll kompis också! Pass it forward, fattig sjuksköterska tackar och bugar för kort till allmänna transportmedel. Ha det gott vid havet! Kram*