onsdag 30 juli 2008

Shit pommes, vad slut jag är. Krister sover nattarbetet av sig och jag har cyklat in till stan i gassande sol. For iväg tjugo över nio. Rätt tidigt om jag får säga det själv. Gick runt lite i stan, inget behov av shopping när Ullared står inför dörren.
Varberg är superpittoreskt.
Sommartid.
Drog en repa på marknaden och hittade en ny plånbok. Kanske köper den men först Ullared.
Cyklade vidare till fästningen, Varbergs solthet. Vandrade runt lite. Sista jag var där, ett medeltidsevent 1993. Kan det ha varit Baronens förkämpetornering? Två ställde upp. Man borde ha anat baronens impopularitet redan då. Året senare spilttrades föreningen.

Igår kväll tittade vi på super 8-filmer från 70-talet: Pappas 50 årsfest, Varför får Waileth mer korv-klassikern och Mormors begravning.
Super 8-stuket är helt fantastiskt. I alla fall. Har koll på hur mycket det är. Så i kväll när mörkret har lagt sig börjar projektet på allvar.

Trots dagar kvar börjar jag redan känna av ihop pusslandet av aktiviteter. Jag vet när jag ska till micha i alla fall och det blir på måndag. Sen ska vi få ihop Trönninge och Göteborg.

Inga kommentarer: