torsdag 24 juli 2008

Dröm & Michabesök

Kan man ha motsatsen till mardröm? I så fall hade jag det i natt. Jag drömde att jag, Gunnar, Annika och syrran (hon var lite i bakgrunden) var på en grusplan på skolgården i Vittjärv. Vi började sjunga Sweets klassiker "Wig-wam" och trummade på allt vi kom åt. Jag log i drömmen. Sen kom fas nr 2. Jag skulle textimprovisera lite över en känd låt. Rimmade "där" med "är" och Gunnar började protestera över dåligt rim. Jag upplyste honom om pophistoria, att det är så här det låter i regel men det tog ett tag för honom att släppa Led Z och landa.
Jag log igen.
Roliga dröm. I alla fall för mig.
Sen drömde jag att Johan jagade oss (vilkadetnuvar) på skidor runt ett hus. Jag kom på den lysande idén att vi skulle gömma oss inomhus istället.
Johan förstod inte tilltaget, så han fortsatte att skidra runt huset tillsdess snön försvann.
Vad betyder det?
Är Johan korkad?

Micha var hemma hos mig igår. Utfodrade honom med Lidl-mat och vi planerade vår Texas-historia. Började skissa så smått. Det kommer att bli riktigt, riktigt roligt! Bara jag blir insläppt i landet med all teknik...

Inga kommentarer: