torsdag 31 juli 2008

Drömmer i Super 8

Idag har jag badat. Varje blogginlägg verkar börja på samma sätt. Till och med två gånger! Mellan avsvalkningarna satt jag under mitt tunna strandskynke och slapp undan solen och eventuella brännskador.
Sånt får man akta sig för. Väldans fiffigt. Ringde syrran som putsar fönstren i brorsans garage i Vittjärv.
Hon undrade när jag skulle ringa. Jag tror hon är mer avundsjuk på mig, för sol och bad menar jag.
Och allt är en tävling, det vet vi ju sedan tidigare.
Just nu vinner jag!
Lunch i halvtid och ärtsoppa.
Ikväll fortsätter filmvisningen. Super 8 från förr.
Drömde i Super 8-kvalitet.
Att filma av det från duken ger inte så bra kvalitet rent tekniskt. I min värld gör inte det nåt för det efterliknar Holga-stuket, min favoritstil. Men visst vore det trevligt att ha det på riktigt också. Att kunna välja.
Krister är väldigt rädd om sina filmer, så han vågar knappt lämna dem ifrån sig för överföring. Jag får se om jag klarar av att övertala honom.
Jag är ganska bra på sånt...
Bilden föreställer min pappa när han 1975 fyllde 50 år.
En hel evighet sedan.
Ett annat Sverige på alla vis.
Nu - bad och filmning!
Cheers!

Inga kommentarer: