onsdag 2 juli 2008

Kraschade framför TV:n igår. Det gjorde nästan ont i kroppen .Stapplade upp i halvtid åt lite yoghurt, drack kaffe efter åtta men kunde sova i alla fall. Så trött var jag.
I Midsommer fortsätter man att mörda. Grevskapet är snart tömt på psykopatiska överklassmäniskor med knäppa motiv. Jag orkade inte bry mig.
Varje kväll på Discovery går ett program om hur man överlever i extrema omgivningar. Det är nåt jag & grabbarna har tittat på i veckan som var. Vi har lärt oss att man kan pressa ur vätska ur elefantbajs. Man kan knyta ihop skosnörena och klättra uppför en kal trädstam (snörena runt trädstammen). Has, has. Vi har lärt oss att att alla ormar är ätliga bara man undviker huvudet.
Vad lärde jag mig i går? Jo, om man befinner sig längst ned på djupet i en canyon i Mexico ska man vara ytterst vaksam på att den kan på nolltid bli totalt översvämmad.
Skulle inte tro att jag utsätter mig för såna strapatser. Jag bävar till och med att cykla ut till Älta!

Inga kommentarer: