måndag 21 juli 2008

Märkliga drömmar

Idag fyller min bror år. Typ alldeles för mycket. Eftersom jag är för mycket.
Drömde jättekonstiga drömmar i natt.
Jag hade dragit ned en madrass i källaren. Det var som om jag hade blivit vräkt men att det samtidigt var mitt eget påfund. Att pröva på livet som bostadslös.
Är det ett tecken?
Vaknade till och blev kallsvettig.
Somnade om.
Drömde att jag gick i gymnasiet och letade klassrummet för nästa lektion. Det var gymnasium men alla var i min ålder.
Tillslut hittade jag klassrummet. Klockan var tjuggo i elva, lektionen slutade tio i. Ämnet? Ja, nåt mystiskt. För när jag öppnade dörren till klassrummet, möttes jag av en stark rökelselukt och inredningen var mer åt det spirituella hållet. Jag förklarade varför jag var sen men de sa att det inte gjorde något. Jag skulle som bonus få pröva på nåt extraordinärt.
De satte på mig en lustig hatt med en sorts slöja. Så fort jag fick den på huvudet kändes som om jag styrdes av en kraft utanför mig själv. Helt plötsligt gled jag iväg på fötterna med jordes fart.
Jag fick behålla hatten men funderade på om jag verkligen skulle våga bära den igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du kanse hade ätit för mycket inann för då brukar man dröma konstiga drömar!/nila

Anonym sa...

Vad gullig du är! Nä, hade inte ätot nåt särskilt eller mycket. Jag kanske bara hade massor i huvudet som behövdes bearbetas./Inger