onsdag 23 juli 2008

Det finns ett halvtaskigt program på femman som visas lagomt till frulle, om man missar morgonnyheterna typ. "All access" tar upp kändisars liv på ett ytligt och raljerande sätt. Man klipper in "extert"-kommentarer från vad som verkar vara nöjesjournalister och tyckare i största allmänhet.
I morse handlade om knepiga och kosntiga namn kändisar väljer att döpa sina ungar.
Inget nytt med andra ord.
Så hajade jag till.
Will Farrell - en något äldre komiker- är gift med en svenska som heter Viveca. Deras son heter Magnus.
Vaddå knepigt? Ett vanligt, gediget svenskt namn, eller hur? Så börjar "experterna" raljera. Så kan man ju inte heta, pojken kommer att bli retad, heta "stor" på latin, varför inte great med en gång.
Bla, bla.
INGEN säger det mest uppenbara: att mamman är svensk och har valt ett vanligt svenskt namn.
Puckade amerikaner! PUCKADE! Men latin - det känner de till! Hört talas om research?

Igår badade jag. Vad är ovanligt med det? 21 grader. Lätt att glida ned i vattnet.
Har köpt en videokamera. Årets leksak och jag filmar alla möjliga ointressanta situationer. Den är liten och behändig, finns säkert saker att orda om det. Ingen eller inget håller grym granskning. Jag såg mina tår med macro. Huva!
Letar en lämplig mobil åt syrran. Läser användarrecensioner på pricerunner och konstaterar att det finns alldeles för många killar som vill att mobilen ska rädda livet på dem. Det vill säga: att den lilla saken ska göra allt och då menar jag ALLT utan att det ska gå åt batterier.
Har sammanställt en lista som hon ska få ta ställning till.
Så snäll/nördig är jag.
Den stora frågan nu på morgonen är: ska Rödluvan med? Det blir liksom lite roligare för mig då, i pausen.
Ikväll kommer Micha och vi ska prata Texas.
Det blir lasagne till det.
Cheers!

Inga kommentarer: