torsdag 24 juli 2008

Simma lugnt!

Surprise men jag har badat idag. Igen. Men den här gången gick jag direkt ned till vattnet, förutom ombyte då. Ett annat ljus, en annan stillhet låg över sjön. Tog med mig mig en strandstol och satt i solen och läste min deckare. Harry Bosch har det inte lätt. Alla är emot honom. Jag vet hur det känns :-)
Glömde termometern hemma men skulle gissa att det har gått upp ytterligare en halv grad. Fast det kändes som en hel.
Det är torrt i skog och mark. Änglatrumpeterna behöver mängder med vatten. Jag tror jag ägnade blommorna tjugo minuter eller så.
På bussen stod luften stilla. Tänkte på Indien. Hur stod man ut? I Indien kan man öppna fönstren. Inte i Sverige.
Eva B är i Norrland och Marianne svarar inte på sms. Inget bad på den här sidan stan om sällskap efterfrågas, så jag lullar väl ut en sväng imorgon igen. Eller så jobbar jag under fläktens härliga vindar och tar en snabbtur - och den sista - på lördag innan vi drar, för här blir inga kattungar gjorda.
Eller så vänder jag på steken. Vi får se.

Inga kommentarer: