tisdag 29 juli 2008

Det må vara hur hett som helst vid havet men det ligger alltid på en svalkande vind. Drog på mig "träningskläderna" (det vill säga en sjaskig t-shirt och cykelbralls) och tog en timmes promenad utmed strandpromenaden. Gick raka spåret i en halvtimme, vände sedan och gick utmed vattnet tillbaka.
Mörka moln började torna upp sig mot Borås-trakten. (Boråsare är inte så poppis i Varberg...)
Nu kommer det en skur och rappade mig hem. Lite, lite solregn svepte förbi. En dam sa att om molnen kommer inifrån är det ingen fara, värre är om det kommer från havet, typ Danmark.
Jävla danskar.
Jaha.
Lite solregn och dusch. Lite kaffe.
En annan bra sak är att utanför Krille-Brilles kylskåp finns en knapp som om man trycker där kommer kolsyrat vatten.
Dricker hela tiden men ändå för lite.
Klockan är ett.
Katten sover.
Krister sover.
Fiskarna är på diet verkar det som.
Undrar hur jag ska strukturera resten av dagen. Måste masa på min värd. Han ska rigga filmvisning ikväll så jag kan börja med mitt filmprojekt.
Fram tills nu har jag bara lallat runt med filmkameran och det är inget mästerverk jag har lyckats med. Det är svårt. Ska det bli bra måste man ha ett filmmanus och vara hm... typ koncentrerad.
Jag lider inte av adhd men det blir splittrat när man ska köra sightseeing, äta glass, filma och fotografera samtidigt. Det blir inget bra. Det vet jag ju. Ändå måste man ju passa på.
Passa på.
Nu ska jag installera en cd på datorn och föra över det jag har.
Jag återkommer.
Som alltid.

Inga kommentarer: