fredag 25 juli 2008

Man är så naiv och oskyldig. Samtidigt kan man ju inte skulbelägga sig själv när man inte vet allt.
Jag orkar inte hålla saker i huvudet som jag inte behöver känna till.
Till exempel att veta och förstå alla turer runt en bostadsrätt, när man fram tills nu alltid har bott i en hyresrätt.
Kan inte alla bestämmelser.
Är det därför jag drömmer mardrömmar att jag ligger på en madrass i källaren?
Rädd att välja fel och hamna på gatan?
Nej, jag bara misstänker att de tänker sälja eller göra om. Vet inget - som vanligt. Rykten går och misstankar florerar.
Vi får ser hur det går.

Annars bockar jag av min listor. Mer än halva väskan består av teknik. Om inte annat viktmässigt. Sen släpar jag på katt och tillbehör: kattmat, leksaker och kattsand. Maten och sanden försvinner.
Rödluvan består.
Lugn och fin.
Har precis sett en halvkomplicerad "Mördare okänd". Bra, sorglig och samtidigt lite väl klurig för att funka i verkligheten.
Jag filade fötterna under tiden. Var är min fotvårdare när man bäst behöver henne?
Dricker Schweppes Russian (alkoholfri och supergod) och har successivt tagit mig upp på marschnivå. Vatten är väl bättre men Russian är fredagsroligare.
Som så.
Borde lägga mig nu för i morgon väntar en lång och aktiv dag.
Ska bada.
Trodde ni nåt annat?
Vattna änglatrumpeter och älga tillbaka till stan, svepa i mig lite lasagne och plåga in katten i väska och then off.
Men på västkusten finns bredband och bärbara datorer så min blogg tar ingen semester bara för att jag själv fiser vid havet.
Och hem ska jag med katten välbehållen, frisk och kry.
Jag tänker inte stå på plattformen i ottan och vara ensammast i världen.
Den resan gör jag inte om.
I så fall blir jag riktigt skitförbannad.
Filmiskt skitförbannad.

Inga kommentarer: