måndag 7 juli 2008

Tankeläsare och bajsa hos Felix

Varför lär jag mig aldrig? Katter är tankeläsare. Det är överdags för det årliga veterinärbesöket. Tänker att jag kan lura ned henne med tonfisk och kattmynta. Men hon ligger och tjurar på "övervåningen". Min plan var the vet, städ, tvätt och foto/data och sen kvällsjobb. Inte kan jag ta fram dammsugarn' nu. Då kommer hon ju aldrig ned.
Katter.
Egensinniga och ibland alldeles urkorkade.
Urkorkad var jag igår men jag fick mig en massa mord och halvklurigheter. Fast trafficking och kinesiska maffian var inte riktigt vad jag önskade. Man kanske inte får vara så nogrann.
Allergin kommer igen. Vad är det nu då?
Det regnar.
Det regnar på Gotland.
Det gör det sällan.
Men vi som var med, minns Medeltidsveckan 1993, då fiffiga drog plastpresenningar över tälten. Praktiskt men inte så tidsenligt.
Nöden har ingen lag.
I rätt sammanhang kanske man klämmer ut lite vätska ur elefantbajs.
På tal om bajs.
Såg ett program igår som handlade om det socialaspelet. Man pratade om bajs. Om rätten att få gå på toaletten om man är på fest. Hälsar man på Felix Herngren får man inte bajsa, enligt honom. Absolut no-no. Det ska man ha gjort när man går hemmifrån. Jo, i bästa av världar. Man borstar tänderna och kissar också.
Men ursäkta? Just sådana behov - när gick de att styra?
"Ja, hej då Felix det var trevligt men jag måste gå hem nu. Och bajsa."
Man lär blogga om uttalandet. Påven har ful mössa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

a den var bra men jag tycker den här tanke läsare och bajsa hos felix var bra!/majagosi

Anonym sa...

aaaaaa jag tycker den där tanke läsare och bajsa hos feix var bra/majagosi