lördag 12 juli 2008

Fula, opraktiska och kvinnofinetliga sportkläder

Jag skiter i sporten som sådan men ett som irriterar mig så ofantligt mycket är kläderna de sportar i. Särskilt tjejernas.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article2888944.ab
Och det blir bara värre och värre. Det började med att man kände sig tvungen att visa magen. Nu kryper shortsen upp i arslet och kvar är en minimal bikinitrosa. En kompis, annars så radikal och feministisk, ser inte vad jag ser: att det är ett sexfixerat mode. Kompisen säger: "Jag tror att det kanske är mer bekvämt..." och då skrattar jag rått!
Bekvämt!
Varje gång kvinnliga sportfånar har hoppat på höjden eller tvären, rättar de till sina minimala kläder. Det kan inte vara bevämt att vara höjdhopperska och bresa med benen och det du har på dig är nästintill bara ett snöre!
Det är för att sponsorerna kräver det, för att män sitter vid TV-rutan och dreglar.
Kom inte och säg att det är bekvämt.

Annars har jag svarat på mail, försökt rätta till ett tekniskt misstag på kompis blogg samt hämtat ut mina utställningsbilder. Ska jag verkligen våga scratcha på dem nu? Jag är jättenöjd. Kan man bli mer nöjd?
Ute är det jättevarmt och det är OK men bara lite OK att inte bada. Ska snart jobba igen så simma får man göra någon annan dag. Nu ska jag kolla SJ igen. Typ hehe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det där med att det var lite ok att inte bada tycker jag oxå/nila

Anonym sa...

hej inger kan du gå in på majagosi och fixa att det här (sidelement)veckans bild(katter jag träffat är hugst upp????snälla!<3/nila