söndag 3 februari 2008

Snö, Lidingö och härlig söndag

Vaknar till ett snölandskap. Föredrar bart väglag. Klär mig alldeles för varmt, åker till Ön och stapplar runt med Linnea en timme. Jag är rädd att halka. Hon har vettiga skor. Skavsår och ont knä rundar av vår promenad. Vi fikar och pratar film, resor, semestrar och jag tittar på deras ljusa, luftiga, nya lägenhet.
Det ringer på dörren och Smokie tassar vant in domänerna. En kombi mellan Jum-Jum och Birgitta Böljas katt Sune. Silkeslen päls och lite trubbig näsa. Söt och snäll, luktar fantastiskt gott. Som nytvättade lakan.
Teaterbilder är klara.
Claudiobilder är klara.
Nu ska jag fixa med hemsida, bildbyråbilder och bokade möten. Veckan är full innan den ens har börjat!
Det var inte ett klagomål om ni nu tyckte det. Ett lätt konstaterande.
Till alla er som ska tala med en chef den närmaste tiden: Fokusera inte på vad ni har gjort för fel och hur ni kan ändra det. Fokusera på hur ni ska få honom att förstå att du är så bra och duktig som du faktiskt är.
Glaset är halvfullt och ska fyllas på.
Eller glaset är halvtomt och varför drack jag?
Hörrni - måste gå ut på nätet och försöka hitta nån roliga hemsida där man listar hopplösa mangagement-uttryck. Nåt tips?
Såg favvisen "Förnuft och känsla" - ovanligt lyckad kombi romantik/komedi. Skrattade fast jag har sett den så många gånger.
Har ingen riktig favorit blans grabbsen. Willougby är snygg men hopplös. Hugh Grant har noll sex appeal och hållningen är taskig. Ser ut som han har glömt klädhängaren i rocken. Den med riktig pondus är Allan Rickman. Han har en piercing blick och en mycket speciell röst. Han är nästan häftigare i Harry Potter, som gick lite tidigare på kvällen. Allas vår bitske Dr House (Hugh Laurie) har en komisk tajming och mumlande one liners som är så kul. Spelar make till sin riktiga fru. De måste ha haft kul på inspelningen gissar jag.
Anyways. Den här Jane Austen-rulle är inte alls lika febrigt romantiskt som "Stolthet och fördom". Men där höll de på att bygga upp stämningen i hela sex timmar. Nästintill bristningsgränsen! Wow. Bättre kan det inte bli i den genren.
Ikväll tänker jag trotsa allt och se Wallander - innan frosten. Ännu en gäspig seriemördarfilm.
Over and out.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din önskan är uppfylld!

Bing!!!

http://www.helgo.net/bertil/floskler.html

Anonym sa...

Hej!
Och tack men jag kommer inte in p� sidan. Det �r n�t med adressen som fattas. N�n bokstav eller?
/Inger