lördag 2 februari 2008

...fixar bilder och lyssnar på "the slick book" (en samlings cd inte BOKEN) och vissa låtar får mig att få käljningar. Alltså saxofon är bland det värsta jag vet särskilt sopransax! Låter som signaturmelodin till serien "Lagens änglar" (fast det kan ha varit altsax också det var länge sedan jag såg nåt avsnitt) usch! Det och ballongkjolar var det värsta med 80-talet.
Varför plåga sig? Håller på att ladda för the ultimate inlägg i ämnet allt för Yah-man!
I alla fall vissa låtar är sååååå hemskt slicka att om jag var hembjuden till David O´Hara för lite "rajtantajntan" så skulle jag springa all världens väg om han spelade "Valentine" av Koinonia. Saxofon även här. Ingen hunk i världen skulle väga upp. Och innan jag sprang - flatgarv. Skulle inte kuna hålla mig. Lika avtändande som stringbadbrallor på en strandraggare på Kreta. Vad gör saxofonister i dag?
Ja, Per "Ruskträsk" Johansson har en liten annan attityd i sitt blås, det måste erkännas.
(Det är ju fan sax på varenda jävla låt! Jag kvävs!)

Inga kommentarer: