onsdag 13 februari 2008

Öppna kanalen - en riktig höjdare!

Tryckte fel på fjärrkontrollen imorse innan jag skulle iväg på jobb och hamnade på Öppna kanalen. Har ni kollat in den nån gång?
Jag dog.
Det var som bara filmat rakt upp och ned i S:t Clara kyrka. Om jag får säga det själv - det lilla jag såg - verkade det vara en usel predikan. Prällen tittade ned i papper, tittade upp, stakade sig lite och pratade på om alla olika växter man hittar i bibeln.
Så uppmanade han åhörarna att vända sig mot bänkkamraten för att diskutera eventuella växter och träd man kan stöta på i bibeln för att en liten, liten stund senare gå igenom dessa. Fortfarande lite så där osäkert uppochend i pappret.
Jaha liksom.
Sen var det djurens tur. Vilka djur stötte Jesus på i bibeln.
Ridå.
Jag greppa tag i fjärrisen och är inte alls förvånad att det är glest bland bänkraderna i Svenska kyrkan!

Inga kommentarer: