fredag 15 februari 2008

Retro, Magnum och värmeljus

Hm. Det gick inte så bra med F&S. Drabbades av värsta yrselanfallet och kunde knappt göra färdigt passet. Tog pauser hela tiden. Borde ha gått hem men härdade ut. Vid strechten gick det inte längre utan jag gick hem. Sveavägen lutade och det var riktigt obehagligt.
Efter någon timme gick det över. Jag åt lunch och förberedde middag och mitt övernattningsbesök.
Sen på natten snurrade det lite och i morse när jag vaknade vinglade jag runt i rummet. Har nu legat hela förmiddagen för att samla kraft.
Det går nog över. Kanske är det ett virus som sitter på balanssinnet. Kanske är det bara nåt tillfälligt. Jag väntar och ser.
Men yrsel är riktigt obehagligt och samtidigt svårfångat. Allt lutar åt ett håll och snabba huvudrörelser förvärrar det hela.
Vi pratar om nåt roligare istället.
I spelade ett roligt spel i går "Retro" - frågor från 50-90-talet. Jätteroligt spel! Verkligen.
Spela spel är underskattat. Men det är viktigt att man spelar med folk som man känner sig trygg med. Kan vara småjobbigt att spela med folk som ALLTID svarar rätt och regelbundet hånar dina egna kunskapsbrister. Det finns ju såna! Det är ju några jag känner och har känt genom åren som har haft svårt för Trivial för just den saken. Håneriet har tagit död på deras spellust. Varför kan man bara inte spela och ha kul?
Nåväl.
Så var inte sällskapet i går kväll. Vi skrattade högt och fnissade mycket.
Rödluvan hade bäddat ned sig på ett täcke jag hade lagt på golvet bredvid.
Vi åt Magnum till efterrätt och brände värmeljus.
Najs!

Inga kommentarer: