tisdag 12 februari 2008

Månadens medarbetare - moi!

Sitter på bussen och en tidning ringer och frågar om de får presentera mig som "Månadens medarbetare"!
Klart som korvspad - det här har jag hoppats på. Så sent som för nån vecka sedan pratade jag om det här med Micha och undrade när, säg mig när.
Och naturligtvis skickar jag en bild där fotografen är jag själv, för nån annan kan man ju inte lita på :)
På väg till Scandinavianphoto fantiserar jag vad jag skulle göra om jag vann 111 miljoner. Ringa till brorsan och säga: hur mycket behöver du? Vad är ditt kontonummer?
Tja... byta lägenhet antar jag. Något större och grönare.
Sen blev det stopp i lillhjärnan.
Va? Behöver jag inget? Tänkte jag och slank in på Drömhuset för att spana lite. Jo, där fanns en väska för 99 kronor så jag behöver inte vänta på högsta vinsten.
Men jag köpte inget. Nån annan dag.
När jag närmade mig fotoaffären insåg jag med ens att det inte alls skulle vara så svårt att shoppa lite med en sån check på fickan. Jag menar - jag är nöjd med min fotopark men en digital mellanformatskamera för låt oss säga 200 000 kr vore väl något.
Man kan ju alltid ge pengarna till Rädda barnen för vd lär ju ha en skyhöglön så det har väl karvat hål på kontot skulle jag gissa.
Nä, en vinst skulle hålla mig sysselsatt medan jag lallade runt i stan och försökte bestämma mig det ultimata boendet för mig och min katt.
När pengar inte är ett hinder - ja, då är besluten svåra. För vad ska man skylla på sedan OM man inte är nöjd?
Stackars alla rika människor!
Tänk bara att kunna ha en liten studio i samma lägenhet. Eller ett sånt där greenhouse som i "Gifta på låtsas".
Jag skulle satsa på ett fantastiskt boende. Sen kan alla komma och göra reportage om min mysiga inredning!
Hahahaha!
Dream on, baby.

Inga kommentarer: