söndag 17 februari 2008

Carola ut i Kiruna-kylan

Varför är det så tabubelagt för en artist att säga: "ja, jag är besviken". Eller: "Ja, vi var så förhandstippade att jag började tro det själv" eller nåt i den stilen. Nä, så står de där och ljuger. Jo, jag vet det är spelets regler men visst är det fåniga sådana. Det vore så mycket mer befriande om de var ärliga istället för besvikelsen står ändå inristat i pannan i alla fall. De framstår som ännu större loosers när de gör så där.
Andra Chansen. Visst, ett bra ställe om man är en rookie. En arena från vilken man kan fajta sig tillbaka in i startfältet men allvarligt talat...
Om man analyserar det här lite närmare. Vi har alla trott att Carola kan framträda med "Bä, bä vita lamm" och vinna. Det har jag också trott men hoppats på nåt annat.
Är det så att Carola kan bara sjunga benknäckarschlager och tårdrypande Jerusalemsånger? Nåt annat är hon inte god för? Publiken vill inte se nåt annat. Är det därför vi inte har sett nåt annat?
OM de misslyckas i Kiruna eller inte vinner i Globen, kommer vi aldrig att se Carola i ett startfält igen om inte låten är arketypisk med byggfläktar & c:o.
Det är nästan så att jag tycker lite synd om flickebarnet.
Den här knäppen på näsan har jag och många till väntat på i åratal!
Tjoho! Det finns rättvisa i alla fall.
Vem ska hon tacka nu då?
Bara inte hennes fanbase (lär finas en sån...) vaknar till och börjar slå numret i vild förtvivlan.
Har tänkt på en annan sak också: varför inte göra så att man kan bara rösta på en låt en gång? Skulle inte det bli lite mer rättvist?

Inga kommentarer: