lördag 23 februari 2008

Inför Melodifestivalen

Börjar räkna ned timmarna. Snart är det dags. Del 3 av Melodifesten och nu med BWO i fören.
Vis av förra veckans fantastiska skräll kanske man inte ska ge sig på att gissa men jag tror nog att de organlösa kropparna går vidare. Kläderna lär blir ett samtalsämne. Kan ligga dem i fatet. Svensson sätter ostkrokarna i halsen... Men jag tror faktiskt inte att de bryr sig. Nämnvärt. Ser fram emot deras låt. However.
Är fundersam över två saker. Luuks sidekick Nour - hon som tar emot artiserna direkt efter framträdandet lär ha tagit så illa vid sig av den negativa kritik som har framförts. För mig är hennes obegriplig. Ska hon vara rolig har hon misslyckats och handlar det om nåt annat har det misslyckats även det för en del kommentarer hon säger är rena natta. Jag citerar ur Aftonbladet:
SVT-producenten Sven Stojanovic kallar hennes roll ”den svåraste man kan ha”. – Att komma in i kaoset precis efter varje låt, då är det svårt att få ut någonting vettigt med humor.
Varför har man valt henne kan man undra? Om det är nu så svårt (jo, det fattar jag också) borde man väl tänka sig för och låta någon med vana på alla nivåer hantera den rollen.
Jag vrider mig av pinsamhet så fort hon ska öppna käften.
Ridå.
Sen får man räkna med att ALLA tycker ALLT möjligt om ens bidrag när man är med i Sveriges mesta tycka till om-program. Det ligger i hela dess natur att vi - tittar, krtiker och journalistkår - slänger sig över alla medverkande med orättvisa kommentarer. Det gäller även hypade hyllningar som i eftertänksamhetens ljus får en annan betydelse.
Var inte med i "På spåret" om du inte har någotsånär täckning på din allmänbildning. Bli inte smickrad av att du blev tillfrågad.
I Expressen säger hon:
– Jag fattar inte folk som säger att jag inte är rolig. Jag är inte här som komiker, utan som programledarsidekick.
Men som sådan suger hon. Vad är hennes roll? Hon försöker att vara rolig på ett mer subtilt sätt vilket varken har någon som helst kvalitet eller går fram. Det är bara PINSAMT!!!
En annan sak som jag funderar över är varför man låter Carola får extra utrymme och gratisreklam i en av Luuks presentationer?
http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/1.1059255/orattvist
Jag kan säga att hade jag varit med i startfältet hade jag gått i taket! Det är nog irriterande att bara LÄSA om det!
I övrigt tänker jag lägga min röst på Eskobar som stöd. Jag tror att de behöver det. Är BWO bra så ringer jag på deras bekostnad också. Men bara om det är tillräckligt bra.
Mycket nöje!

Inga kommentarer: