lördag 9 februari 2008

Mys & Schlagerfestival

Det är kul att äta godis som nån annan har plockat ihop. Man blir introducerad till nya upplevelser. Och det visar sig att man äter mindre. Om man har problem med det. Plockar jag själv godis ned i påsen, de gånger jag gör det, så blir det favoriterna, så alla går åt.
Vi glömde bort glassen, Julle och jag.
Istället klämde vi två filmer. Lite katastrof och lite thriller.
Men ungen var trött!
Vad händer? Jag trodde han var en nattråtta. Så jag kröp ned och somnade halv tolv, vilket är supertidigt för att vara jag.
Simpson till morgonfikat. Jag har aldrig förstått mig på Simpsons. Inte heller The sopranos, om jag ska vara råärlig. Det är väl sånt man itne får erkänna för att bli betraktad som - jag vet inte från Utanmyra. Gillar heller inte Killinggänget, oavsett vad någon annan säger. Men Johan Rheborg (heter han så?) är söt tycker jag. Andres Lokko verkar vara obehaglig och Henrik Schyffert alladeles för full av sig själv men jag är redo att omdefiniera mina åsikter om grabbarna vid tillfälle.
Idag drar cirkusen igång igen - Schlagern alltså. Lite klädchocker, pyroteknik och Sveriges största firmafest.
Jag förväntar mig inget annat än same, same.
Videon är riggad i alla fall. Vet inte varför. Det går på räls.
Såg att Marie Fredriksson blev intervjuad imorse. Kul! För sist jag hörde nåt (jätteskvaller) låg hon och var riktigt sjuk. Nu är hon på fötter igen eller så var jag misinformerad.

Inga kommentarer: