tisdag 19 februari 2008

I love Youtube

Jag älskar youtube! Men ibland glömmer jag bort vilken källa till roliga nostalgtrippar det egentligen är. Jag brukar ta en kort minut och tänka tillbaka till när jag var tolv år och satt bänkad framför Familjen Macahan varje lördagskväll.
Då varje liten rad som skrevs i tidningarna eller ny bild i tidningen Poster var guld värd. Tänk dig internet då och/eller youtube.
Därför är det så kul att kunna leta upp gamla ökenlåtar från Schlagerns 70-tal. Att Finland hade en sån fantastisk låt från 1976 hade jag ingen aning om. Men vi var ju inte med 1976 så det är inte så konstigt för ett sånt här framträdande ska mansent glömma. Den tar alla priser. ALLA! (Kolla länk från tidigare inlägg).
Men livet består ju mer än att hacka sig runt på youtube och leta nostalgika. Tro inget annat!
Snart stundar Paris-resan och besök hos Isabella. Det ska bli spännande indeed. Måste börja leta upp lite reseinfo, växla pengar och såna bestyr. Och hårbollen fröken Haparanda ska på bootcamp igen. Bara en sån sak.

Inga kommentarer: