tisdag 4 december 2007

(Skrivet igår kväll)
Sitter i ett hyreshus (inte hemma) med massor av trådlösa routers i grannarnas lägenheter och de som har oskyddade nätverk får min dator inte kontakt med.
Känns lite kymmigt minst sagt.
Istället får jag skriva blogg som jag får lägga ut i efterhand. Inte riktigt blogg, eller hur?
Idag har jag varit i Hornstull på Gå och löpkliniken och prövat ut svindyra fotinlägg.
Mina fossingar blev avskannade och fotinfot skall sedan skickas upp till Umeå för konstruering. Så om två veckor, lagom till jul har jag mina nya inlägg.
Allt sånt jag borde ha gjort för länge sedan. Man tror att det ska gå över – fortare.
Läser på Skades blogg att hon har haft ont i fötterna i ett år. Inget framgår om hon också har köpt inlägg till fötterna eller vilken hjälp hon har fått förutom Voltaren.
När jag ändå var i Hornstull köpte jag specialkattmaten åt Spöket därhemma. Det blev två myntaråttor också. Vad gör man inte för den lilla trasan?
När jag höll på med Recoleta-boken i helgen googlade jag på kyrkogården. Hamnade på en privat hemsida. Där, bland alla foton hittade jag ett på Fito – min lilla vän på kyrkogården. Samma katt.
Funderar på att maila killen men det känns lite fånigt.
Imorgon tisdag är det dags för det som kanske blir mitt sista jobb på en av tidningarna jag frilansar för. Jag får räkna med det så blir allt annat bonus.
Min kontakt på den tidningen kan inte… hm… jobba kvar där och den som delvis tar över hennes arbetsuppgifter har öppet deklarerat att alla tidigare kontakter åker ut i spöregnet.
Yours truly.
Ja, det kan gå till så här. Välkommen till frilansarvärlden! Det är därför vi försöker ta betalt, för vi vet inte när det liksom exploderar i ansiktet.
Så efter julen börjar en ny era. På alla sätt och vis. Jag får ta nya tag om situationen och inte bara den – det finns massor med saker att ta itu med och reda ut och attackera.
Over and out.

Inga kommentarer: